جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ |۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 9, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان خونخواهی و انتقام سخت را مطالبه امت اسلامی دانست و گفت: فضای کنونی جامعه گویای این واقعیت است که امت اسلامی به ویژه ملت عزیزمان پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدار آفرین برای کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت ۷ صفر روز بزرگداشت سلمان فارسی گفت: سلمان صحابی مشهور پیامبر (ص) و از یاران امام علی (ع) بود. بنابر برخی از روایات، او دهقان‌زاده‌ای ایرانی بود که روزبه نام داشت و در کودکی بر آیین زرتشت بود.

امام جمعه برازجان بیان داشت: سلمان در دوران نوجوانی به دین مسیحیت درآمد و به شام سفر کرد و به شاگردی روحانیون مسیحی درآمد. در شام و موصل و نصیبین اقامت کرد و چون پیشگویی مسیحیان را درباره ظهور پیامبری در سرزمین عرب‌ها شنید، به حجاز آمد، اما به بردگی گرفته به مدینه آورده شد. در مدینه پیامبر اکرم (ص) را دید و به او ایمان آورد. پیامبر (ص) او را از خواجه‌اش خرید، آزاد کرد و سلمان نام نهاد. سلمان در دوران حیات پیامبر (ص) از یاران بزرگ و مورد علاقه ایشان بود تا جایی که پیامبر (ص) درباره‌اش فرمود: سلمان از ما اهل‌البیت است.

وی ادانه داد: او در غزوه‌های پیامبر(ص) حضور داشت و ماجرای پیشنهاد وی برای کندن خندق در نبرد احزاب که به شکست مشرکان انجامید، مشهور است. او پس از رحلت پیامبر (ص)، در شمار یاران خاص علی بن ابی‌طالب (ع) قرار گرفت.

حجت الاسلام مصلح روز ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی را گرامی داشت و گفت: جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و پایداری و مقاومت آنها در برابر رژیم غاصب صیهونیستی علاوه بر قدرت نمایی حزب الله و پیروزی اراده و ایمان بر زور و زر اربابان قدرت به نوعی تداعی‌گر نقشه راه انقلاب اسلامی و نشات گرفته از نهضت مردم ایران در مقابل رژیم ستمشاهی پهلوی بود.

خطیب جمعه برازجان ابراز داشت: ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید. روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد. اهمیت این روز نه در یک تاریخ و رویداد نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که حضرت امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کردند و به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تداوم یافت. در واقع مقاومت، تنها گزینه حل مساله فلسطین و فراتر از آن، راه حل اسلام حقیقی در تقابل با استکبار است.

وی خونخواهی و انتقام سخت را مطالبه امت اسلامی دانست و گفت: فضای کنونی جامعه گویای این واقعیت است که امت اسلامی به ویژه ملت عزیزمان پس از ترور شهید اسماعیل هنیه، در وضعیت آمادگی و مطالبه پاسخ اقتدار آفرین برای کشور قرار دارد و هرگونه انفعال در این زمینه خسارت‌های اجتماعی و ضربه به هویت و شخصیت ایرانی انقلابی ما را به‌ دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام مصلح اضافه کرد: نظر سنجی‌ها و بررسی های میدانی نشان از آن دارد که مردم ایران به ‌خاطر روحیه سلحشوریِ برخاسته از فرهنگ اسلامی ایرانی خود، خصوصاً پس از طوفان‌الاقصی و به‌ ویژه پس از وعده صادق و بالاخص اکنون که شاهد واقعه تلخ مهمان‌کشی صهیونیستها در خاک پاک و مقدس ایران بوده‌اند، خونخواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود می‌دانند و به نحو فراگیری آن را از مسؤولان مطالبه می‌کنند، مطالبه‌ای که پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا و قاطعانه و هوشمندانه و پشیمان‌کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حیوان‌صفت را بر سر جای خود بنشاند.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه انتخاب السنوار دارای پیامی قاطع برای اسرائیل و متحدان آن است گفت: انتخاب شایسته یحیی السنوار به جانشینی شهید هنیه از دل نوار محاصره شده غزه تأییدی بر آن است که اهداف دشمن در تضعیف جبهه مقاومت و ترور و حذف رهبران و فرماندهان آن نتوانسته به مقصود خود برسد. این انتخاب دارای پیامی قاطع برای دشمن صهیونیستی و متحدان اوست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha